20 Nisan 2010 Salı

KARŞI KÖYÜN DAMADI

KARŞI KÖYÜN DAMADI..
> >> > Arasından ırmak geçen iki köyün insanları
> birbirlerini pek sevmezlermiş.
Gün olmuş, öbür yakadan bir köylü beri yakadan Ayşe'yle evlenmiş.
> >> > Evliliğin ilk günlerinde, yeni damat sabah erkenden ırmağa giriyor, gusül abdesti alıyor sonra beri yakaya dönerek:
> >> > -Ayşe bana yetmiyor, yok mu vereceğiniz başka bir gelin daha? Diye avazı çıktığı kadar bağırıyormuş...
> >> > Her gün aynı görüntü ve bağırtıyla muhatap olan beri yakanın köylüleri
> > bundan çok rahatsız olmuşlar ve çare aramaya başlamışlar.
> >> > Köy kahvesinde derin derin düşünürlerken, akil adamlardan biri "Buldum" der,
> >> > -Yarın, hep birlikte ırmak kenarına gidiyoruz, ben ona yapacağımı biliyorum..
> >> > Sabah erkenden köylüler topluca ırmak kenarına gider. Biraz sonra karşı köylü yeni damat gelir.
> >> > Köylüleri görünce biraz daha afili, havalı bir şekilde önce kültürfizik yapar, suya girer, boy abdestini alır ve avazı çıktığı kadar bağırır:
> >> > -Hey... Karşı köylü kayınçolar, Ayşe bana yetmiyor, yok mu başka gelin.
> >> > Beri köyün sözcüsü birkaç adım öne çıkar ve avaz avaz bağırır:
> >> > -Haydi, oradan ulen...
Ayşe, bütün köye yetiyordu, sana mı yetmeyecek.
> >> > O günden sonra acar damadı ırmak boyunda gören olmamış..

Hiç yorum yok: